tisdag 18 maj 2010

...


Idag var sista gången på babysimmet och Tova är inte snorig längre så idag fick vi äntligen dyka! Hon dök två gånger och det gick jättebra!!

efter simmet är hon alltid så trött så hon brukar inte vara så glad, så när jag fått på henne kläder brukar jag sätta henne i babyskyddet och in med tutten och så får hon också snutten så klart, sen somnar hon som en stock.. problemet var idag att jag glömt både tutte och snutte hemma.. så det var full rulle kan man säga, genomsvett när vi äntligen kom ut där ifrån :)

Men har nog lärt mig en läxa :)


Ja, det händer verkligen massor med henne nu! nya ljud och rörelser nästan varje dag! är ju verkligen spännande! :)

Som tex. efter simmet brukar jag bara lägga henne på en dyna dom har för bebisar där, har vart jättebra tills nu.. snabb är hon med :)

eller på kvällarna när hon ska sova är det inte längre nån ide att gå ner innan hon somnat som jag kunnat gjort tidigare, för man får gå in typ 5 gånger och vända tillbaka henne antingen från mage till rygg eller för att hon ligger på tväre med fötterna ut genom spjälorna..

Sen igår satt hon utan stöd, gick jättebra i många sekunder sen pang så landar hon MJUKT i sin lilla grop som tur är :) såå glad att vi har den! den är så himlans bra!


Igår tog jag även tag i att börja pusta alla fönster, mycket kvar men vi har ju såå mycket att putsa sen vi satte in alla glas dörrar, vi har 5 fönster på övervåningen, 7 på nedervåningen plus glasen brevid ytterdörren, en stor skutdörr hela kortväggen ut till altanen 7 fönster på altan och en ännu större skutdörr ut från den inglasade altanen, det blir ju underbart med små barnhänder, pussläppar, hundnosar, hundskvätt och en katt som kelar med ALLT... :) får nog helt enkelt vara lite skitigt större delen av året om man inte ska putsa sig till döds.. :)


sen såg jag 4 älgar på gärdet brevid oss häromdagen, inte varje dag man ser så många samtidigt, och igår när jag var ute och gick var det nåt svart djur som spionerade på oss, och sprang sen in i skogen, ingen aning om vad det var, ganska stor.. konstigt att den såg svart ut bara..

Längtar till lön så jag kan åka och köpa vårblommor och göra lite fint, ska även försöka rensa landet och så där i i år, blev inget förra året pga att jag tycker det är så förbaskat tråkigt att rensa.. men gott med lite grönsaker sen till sommarn..


Så nu har jag skrivit av mig för denna gången :) Natti natti


1 kommentar:

  1. går inte kommentera senaste inlägget så får göra det här :) skönt att det blivit bättre med halsen och allt. fina gardinerna blev puss

    SvaraRadera